07 kesäkuuta 2013

Takapihatreeniä

Näkeekö muut agiliitäjät tässä viattomassa skeittiesteessä saman mahdollisuuden kuin minä?

Tiddidii, sehän on täydellinen paikka harjotella 2o2o-asentoa! Ja kaikista parasta on se, että tuo hökötys löytyy kadun toiselta puolelta! :D Mä oon ottanu asiakseni napata vähän nameja taskuun iltalenkillä (=vähemmän ihmisiä liikkeellä, eikä häiritä skeittaajia) ja käydä tuossa treenaamassa alastulokontaktia. Ylösmenokontaktinkin treenaaminen onnistuis toki myös, mutta josko nyt yks asia kerrallaan.

Ja videolla:

Toivottavasti se nyt yhdistäis tuon saman myös niihin oikeisiin kontakteihin! Lopussa ottaa häiriötä ohikulkevista ihmisistä ja vähän lipsuu. Mun ois pitäny helpottaa aikasemmin (eli pysähtyä iteki kontaktille eikä jatkaa omaa liikettä), että oltais saatu nopeempaa onnistuminen, mutta meni se näinkin. Pääasia, että saatiin se onnistuminen sieltä.Vaikka videokuvaamisen lopetinkin tuohon niin otettii hetken tauon jälkeen vielä yks onnistunu sarja, ettei jääny tuo lipsuminen päällimmäisenä mieleen.

Ei oo takapihalla agikenttää, mutta kun pitää silmät auki ja käyttää vähän mielikuvitusta niin voi treenimahdollisuuksia löytää yllättävistä paikoista :)

5 kommenttia:

  1. Mahtava treenimahdollisuus! :)

    Tuli palkkauksesta muuten mieleen.. me saatiin vinkkinä että koiraa ei sais palkata kontaktilla kädestä vaan nami maahan koiran etujalkojen eteen. Ettei kiirehdi ohjaajan perään sen namin perässä ja palkka tulee kontaktista :)

    Itte en muista tota ikinä nimittäin mutta nyt kun näkee videolta toisten suorituksia niin tulee heti mieleen :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eikö ookki :D

      Mä oon ton palkka jutun iteki kuullu, mut jotenki mä oon aatellu etten haluais kannustaa sitä yhtään enempää haisteleen maata. Ainaki tuntuu jos kontaktin eteen maahan laittaa etukäteen jo namin (namikuppiin) niin Jali ei keskity yhtään kontaktiin vaan alkaa häseltää vaan niitten namien kans ja sit alkaa haisteleen jos lähistöllä ois lisää herkkua... En sit tiiä jos kävis sen namin ite laittamassa sinne jalkojen väliin et jäiskö sillonki haisteleen. Joka tapauksessa oon pitäny kädestä antamista jotenki turvallisempana vaikka se ehkä oikeesti onki "väärin". Voishan tuota toki kokeilla, että miten toimis :)

      Poista
    2. Mä oon sitä mieltä että riippuu ihan koirasta. Lissua on palkattu ja palkataan edelleenkin joskus, kädestä kontaktille. Enemmän käytän toki etupalkkaa jonne koira vapautetaan. Mutta ei oo ainakaan meillä "pilannut" kontakteja. Niistä on onneks tullu nyt tosi varmat :) tsemppiä treeneihin!

      Poista
  2. Sitä oon iteki miettiny että jääkö hakee sitä namia sitten.. Monethan vaatii koiralta sen nenäkosketuksen maahan ja jotkut käyttää namialustaakin. Ite en oo kumpaakaan vaatinu vaan palkannu välillä just noin kun säki ja välillä maahan.
    Eikä Jali kyllä näytä siltä että sillä kiire olis sun perään vaan hyvin jää odottelemaan :) Tuli vaan mieleen vinkki jatkoa ajatellen!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva vaan saada kaikenlaisia vinkkejä ja kokemuksia!

      Poista

Kiitos kommentistasi!